Saturday, November 1, 2014

Nyheter: Nye Subaru Outback - norske priser og spesifikasjoner.

Nyheter: Nye Subaru Outback - norske priser og spesifikasjoner.-Hei folkens Auto reviews, Mange bileiere som å se sine biler ser rent og skinnende til alle tider. Men det mange ikke klarer å forstå er at dette kan bare oppnås ved regelmessig og riktig rengjøring. En godt vedlikeholdt bil vil sikkert tjene sin eier i svært lang tid, mens en dårlig vedlikeholdt en vil tjene en liten stund før det er erklært ikke road-verdig. Nå snakker vi om Nyheter: Nye Subaru Outback - norske priser og spesifikasjoner., Det spiller ingen rolle om man får bilen rengjøres hjemme eller på arbeidsplassen, hvis rengjøringen oppgaven er fullført godt, så det endelige resultatet kommer til å være stor. Her er noe.

Av David K Andersen

Outback er tilbake - med stil.
Foto: Subaru Norge
Subaru Outback er bilen mange SUV-kjøpere burde tenkt litt mer på før de bestemte seg for en tradisjonell høyreist firehjulstrekker. Outbacks bakkeklaring er nemlig minst like god som hos de fleste SUVene, og med mer stasjonsvognaktig form, følger også mer plass, bedre komfort og skarpere kjøreegenskaper takket være lavere tyngdepunkt. Og selvfølgelig Subarus symmetriske firehjulsdrift og rallygener.

Nå er femte generasjon Outback straks klar for Norge og Subaru har kommet med priser og spesifikasjoner. De som vil kan bestille fra og med i dag, til Norge kommer den i februar/mars. Informasjonsdirektør i Subaru Norge, Stian Thrane, sier målet er å selge 700 biler i 2015.

Foto: Subaru Norge
Subaru leverer nå automat (Lineartronic) som standard til både bensin og diesel, og de har samme pris. Classic starter på 459 800 kroner, mens Sport Premium går på 509 800. Nå vet vi ikke hvordan bilen er å kjøre ennå, men dette er attraktive priser for segmentet.

Bensinversjonen har en 2.5 liter på 175hk og 235nm. Forbruket er på 0,7 liter pr mil på blandet kjøring og utslippet 161g/km. Dieselen er den velkjente 2-literen på 150hk og 350nm. Den nøyer seg i nye Outback med 0,61 liter og slipper ut 159g/km.

Den viktigste nyheten på utstyrssiden er "Subaru EyeSight" - et førerassistentsystem som gir bremseassistanse, autobrems, gasspedalkontroll, adaptiv cruisecontrol og filskiftvarsler. Bra Subaru, dette er et must i denne klassen nå. Ellers utloves mer plass med større bagasjersom og bedre støydemping.

Foto: Subaru Norge
Jeg synes først og fremst bilen ser bedre ut en forgjengeren. Utgående modell er en bra bil på de fleste måter, men var ikke helt heldig med designet. Nå er man på rett vei og jeg håper i tillegg at rallygenene er å finne et sted under skallet og at de leverer ekte Subaru-kjøreglede. Interiøret ser også ut til å ha hoppet et godt hakk opp - snakker vi premium? Vi kommer tilbake med prøvekjøring så snart det lar seg gjøre!

se mer...


0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More