Friday, December 5, 2014

Nyheter: Ferrari FXX K. Når La Ferrari ikke er nok

Nyheter: Ferrari FXX K. Når La Ferrari ikke er nok-Hei folkens Auto reviews, Mange bileiere som å se sine biler ser rent og skinnende til alle tider. Men det mange ikke klarer å forstå er at dette kan bare oppnås ved regelmessig og riktig rengjøring. En godt vedlikeholdt bil vil sikkert tjene sin eier i svært lang tid, mens en dårlig vedlikeholdt en vil tjene en liten stund før det er erklært ikke road-verdig. Nå snakker vi om Nyheter: Ferrari FXX K. Når La Ferrari ikke er nok, Det spiller ingen rolle om man får bilen rengjøres hjemme eller på arbeidsplassen, hvis rengjøringen oppgaven er fullført godt, så det endelige resultatet kommer til å være stor. Her er noe.

Av Vegar Bjørge




For Ferrari entusiaster er det spesielt når det kommer ut en bil bygget kun for bane. Ofte er disse bilene bygget for de som kjører racing på tilnærmet heltid og har godt med penger i ryggen. De er også bygget på modeller som er masseproduserte, slik som 355, 360, 430 og 458. Over disse finnes det biler som bygges for spesielt gode kunder som ønsker å leke racersjåfører. De har fra før garasjen full av Ferrarier og kjelleren full av penger. FXX heter disse og har blitt bygget på både 599 og Enzo basis. Disse er selvfølgelig ettertraktet som samlerobjekter. Nå har neste FXX kommet og den er bygget på LaFerrari. FXX K er altså en hybrid og den har vanvittig med hester til en vanvittig høy pris. 1050 av det første for 20 000 000 kroner. Bilen er uansett ikke til salgs til oss vanlig dødlige, men som sagt selges denne til de som har et spesielt kundeforhold til Ferrari.....


FXX K bygges for å vise hva Ferrari kan om de vil, og de har alt av det nyeste innen teknologi fra racing. K'en i FXX K står for KERS som vi kjenner igjen fra Formel 1, og betyr at batteriene lades opp når man bremser, for slik å kunne gi en ekstra boost når man skulle ønske. De 1050 hestene fordeler seg på en bensinmotor med 860 hk og el-motor som yter 190 hk. Bilen har fått en god del forandringer på aerodynamikken og skal ha et marktrykk på 540 kg ved 200 km/t, enda det mangler litt deler på spoileren bak. Aerodynamikken er utviklet gjennom lang tid i GT-kategorien av WEC, eller World Endurance Championchip, som Ferrari har vunnet 3 år på rad. Pirelli leverer dekk med sensorer som gir deg informasjon om alle bevegelser i alle retninger i tillegg til temperaturer og slitasje. Ikke akkurat hyllevare.

Bilen er ikke godkjent hverken for gate eller racing..... Kun godkjent for auksjonsselskaper????





se mer...


0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More