Nyheter: Honda setter konkurrentene på plass med 160-hesters 1,6-diesel og 9-trinnsautomat i oppdaterte CR-V-Hei folkens Auto reviews, Mange bileiere som å se sine biler ser rent og skinnende til alle tider. Men det mange ikke klarer å forstå er at dette kan bare oppnås ved regelmessig og riktig rengjøring. En godt vedlikeholdt bil vil sikkert tjene sin eier i svært lang tid, mens en dårlig vedlikeholdt en vil tjene en liten stund før det er erklært ikke road-verdig. Nå snakker vi om Nyheter: Honda setter konkurrentene på plass med 160-hesters 1,6-diesel og 9-trinnsautomat i oppdaterte CR-V, Det spiller ingen rolle om man får bilen rengjøres hjemme eller på arbeidsplassen, hvis rengjøringen oppgaven er fullført godt, så det endelige resultatet kommer til å være stor. Her er noe.
Av David K Andersen
Honda CR-V er kanskje ikke den tøffeste om mest offroadaktige SUV/Crossoveren, den er imidlertid den smarteste og mest praktiske med massevis av plass og fine veiegenskaper. Da vi testet den med forhjulsdrift og 1,6-diesel tidligere i år ble vi imponert. De med ønske om litt mer effekt, automat og firehjulsdrift, har imidlertid hittil vært nødt til å velge relativt sett betydelig dyrere versjoner uten siste skrik på motor og girkassesiden. På Paris-messen presenterer nå Honda en faceliftet CR-V. Den snur opp ned på litt av hvert.
Les vår CR-V test her, en av Bil og Motorbloggens mest leste saker!
Designmessig konsentrerer de største endringene seg rundt fronten. Her er det mye nytt og jeg har sansen for de nye LED-buene i ytterkant av lysene. Ellers kan du jo se og sammenlikne selv, den ser helt klart mer moderne ut nå, samtidig som grunndesignet etter min mening er godt og holder seg fint.
Det er under panseret den spennende biten ligger og uten at vi har prøvekjørt bilen, ser det i alle fall på papiret ut som om Honda nå har tenkt å forfriske folks oppfatning om hvem som er fremst på motorer i verden. 1,6-dieseler har hittil vært heller slappe saker. De siste par årene har det kommet seg litt, blant annet med Hondas 120-hester og de nye 1,6ene fra Opel med opp mot 140hk. Nå setter imidlertid Honda en ny standard med hele 160hk og 350nm. Motoren erstatter 2,2-literen som fases ut til våren da den nye kommer på markedet. Co2-utslippet skal være på under 130g/km.
Ekstra spennende blir det at 160-hesteren vil bli å få sammen med en ny 9-trinns automat (og selvfølgelig firehjulsdrift). Det er ikke oppgitt om dette er den samme som allerede har kommet i luksusmerket Acura i USA og som er en dobbelclutchkasse med converter. Utslippet fra denne skal være under 135g/km.
Forbrukstall er foreløpig ikke oppgitt, men vi regner med få om noen vil klare å konkurrere med Honda der, i praksis er det nemlig ingen dieselmotorer på markedet som kan kjøres like rimelig som 1,6-en vi finner i dagens Civic og CR-V.
Vi gleder oss til å teste denne bilen!
0 comments:
Post a Comment