Konsept: Audi Prologue Avant-Hei folkens Auto reviews, Mange bileiere som å se sine biler ser rent og skinnende til alle tider. Men det mange ikke klarer å forstå er at dette kan bare oppnås ved regelmessig og riktig rengjøring. En godt vedlikeholdt bil vil sikkert tjene sin eier i svært lang tid, mens en dårlig vedlikeholdt en vil tjene en liten stund før det er erklært ikke road-verdig. Nå snakker vi om Konsept: Audi Prologue Avant, Det spiller ingen rolle om man får bilen rengjøres hjemme eller på arbeidsplassen, hvis rengjøringen oppgaven er fullført godt, så det endelige resultatet kommer til å være stor. Her er noe.
Av Vegar Bjørge
I går stengte dørene til årets Geneve-utstilling og noen av oss sitter igjen med en følelse av skuffelse. Det var ikke mange overraskelser på årets utstilling og den helt store aha-opplevelsen eller forelskelsen uteble. Kanskje man heller burde bruke tiden på italienske moteshow? Ja for jeg hadde nemlig forventet meg flere nyheter fra støvellandet og da prater jeg ikke om sportsbiler. Ferrari hadde sin 488 GTB stående i sin monter mens Lamborghini hadde noen nyheter på allerede eksisterende modeller. Men hva med Alfa Romeo? De hadde selvfølgelig en utstilling men så veldig stor plass trengte de ikke. Nyheten var 4C Spider. Og ikke noe feil med den, men jeg venter på arvtageren etter 159. Når får vi se designkonsepter på denne? Nei vi får glemme Alfa Romeo for denne gang å håpe på store nyheter ved neste anledning.
Jeg skulle ønske italienerne var som Audi. De ga oss en pekepinn på hvordan neste A8 skal se ut med Prologue Concept Coupe. Den viste de i Los Angles i fjor høst. I går pakket de ned sin Prologue Concept Avant som viste oss hvordan kommende Sportsbacker og Avanter skal se ut. Motoren i Prologue Concept Avant er interessant for dette er også veldig lik den som dukker opp i Q7 e-Tron Quattro. En 3,0 liters diesel sammen med en el-motor blir drivkilden i den kommende miljøjeepen fra Audi. Motorene gir til sammen 455 hk i konseptbilen og det blir vel omtrent det samme i kommende Q7 e-Tron. Om du kjører pent kan du legge bak deg 54 km før diesel-motoren settes i gang. Sprinten opp til 100 er unnagjort i løpet av 5,1 sekunder.
Designet er mer mot sportslig retning og her har plassen måtte vike fremfor et stilig ytre. Man kjenner godt igjen Audi A6 i bakpartiet på bilen, men likevel er forandringene store. Stilige og ryddige former både innvendig og utvendig med et utsøkt valg av materialer gir ingen grunn til å tvile på at dette er luksus og høy klasse. Innvendig er det flere skjermer både for fører og passasjerer og det meste du gjør hjemme kan nå også gjøres i bilen, ihvertfall av underholdning og kontorarbeid. Audi leverer igjen, og da gjenstår det bare å se hvor mange messer og utstillinger vi får før produksjonsmodellene står klare med dette stilige formspråket fra Marc Lichte, den nye designsjefen hos Audi.
Foto: Audi
vegar@bilogmotorbloggen.no
0 comments:
Post a Comment